Ceapa o leguma cu multe beneficii pentru sanatate

Ceapa una dintre plantele cele mai vindecatoareCeapa este una din legumele cele mai des folosite precum si una dintre cele mai vechi plante de cultură fiind considerata de către egipteni, romani și greci ca un elixir al vieții. De secole, ceapa a fost folosită pentru tratatarea inflamațiilor și infecțiilor.

Multe studii au arătat că ceapa, atunci când este consumată în mod regulat, previne arterioscleroza si tromboza, îi ajută pe diabetici si bolnavii de astm, stimulează salivarea și secreția gastrică, reduce riscul de cancer.

Ceapa conține vitamine (B1, B2, B3, B6, C, E), minerale (fosfor, calciu, magneziu, potasiu, zinc, fier), fibre, etc. Ceapa roșie este cea mai bogata in vitamine si in saruri minerale. De asemenea ceapa contine:

  • Flavonoizi care previn formarea cheagurilor de sânge. Unul din cei mai activi flavonoizi din ceapa, quercitina este un antioxidant puternic care se absoarbe bine în intestin indiferent dacă ceapa este cruda sau gatita.
  • Fructani eficienti împotriva gripei, pentru activarea florei intestinale, pentru favorizarea mișcărilor intestinale și pentru mărirea absorbției calciului și a altor minerale.
  • Compuși cu conținut de sulf  benefici pentru flora intestinala și pentru detoxifiere. 
  • Enzime cu efect revigorant pentru digestie.
  • Glucochinina benefica pentru diabetici.
  • Fibre vegetale ce scad absorbtia de colesterol si au totodata si o actiune antidiabetica.

Ceapa este benefică în infectiile cailor respiratorii (asm, bronsita, dureri de gât, gripa, raceli, raguseala), în disfunctii renale (infectii si insuficiente renale), in caz de nivel ridicat al trigliceridelor, in calmarea durerilor de urechi. De asemenea are un remarcabil efect alcalinizant, usurand eliminarea reziduurilor din organism si previne dezvoltarea tumorilor canceroase.

Pentru piele ceapa este folosită la tratarea iritatiilor provocate de intepaturile de insecte, în caz de infectii, arsuri, pistrui, negi, abcese, furuncule.

 

Dieta vegana, avantaje si dezavantaje

 

Dieta vegana

In dieta vegana sunt excluse produsele de origine animala din alimentatie, adică carnea, ouale, produsele lactate, mierea. Altfel spus, vegetarianism complet. Adeptii lui cei mai frecventi considera veganismul ca fiind mai degraba un stil de viata care presupune, pe langa excluderea din alimentatie a produselor de origine animala si excluderea folosirii oricarui produs de origine animala/ testat pe animale: incaltaminte din piele, detergenti si cosmetice, anumite bauturi alcoolice. Exista si o versiunea vegană a piramidei alimentare. 

Spre deosebire de dieta vegana, vegetarianismul permite unele alimente de origine animală (ouă, lactate, miere).

Pentru un adult sanatos, se recomanda un aport de proteine de 0,8 g/kg corp. Acest aport de proteine poate fi asigurat din alimente precum soia, fasole (numita și „carnea saracului”), linte, migdalele, tofu, paine sau cereale.

Veganii pot avea carente de vitamina B12, vitamina D, fier și zinc nutrienti aflati mai ales in alimentele de origine animala. Pentru evitarea carentelor din aceste vitamine și aceste minerale pot fi administrate suplimente alimentare.

Vitamina B12 se găsește aproape exclusiv în alimentele de origine animala cu excepția drojdiei de bere, algelor rosii, kombu, nori, lucerna, hamei și soia. Persoanele varstnice, chiar daca nu au o dieta vegana, pot avea dificultati de absorbtie a vitaminei B12 necesitand suplimente injectabile.

Necesarul de vitamina D poate fi acoperită în mod natural prin expunere frecventă la soare. O ședere de aproximativ 5 minute până la câteva ore la soare (în funcție de anotimp, tipul pielii și poziție geografica) poate fi suficientă pentru a furniza organismului cantități suficiente de vitamina D. Dacă nu este posibila expunerea suficienta la soare sunt recomandate suplimentele cu vitamina D.

Fierul se găsește in fasole, în semințele de in, dovleac, susan și cacaua, în soia, în nuci, și în spanac. De menționat faptul ca absorbția fierului este favorizată de vitamina C precum și de consumul de ceapa, usturoi, praz, leurda.

Zincul se găsește în drojdia de bere, alge rosii și brune, ciuperci, nuci pecan, seminte de dovleac, seminte de floarea soarelui, soia și cereale integrale.

Necesarul de acizi grași Omega-3 se poate asigura prin consumul de ulei din seminte de in, canepa, rapita sau chia care conțin forma cu lanț scurt (ALA). Organismul uman este capabil să transforme numai o parte din omega-3 cu lanț scurt în varianta cu lanț lung, bioactiva, necesara pentru dezvoltarea și funcționarea normala a creierului, pentru piele etc. Rata de conversie a omega -3 forma cu lanț scurt în forma cu lanț lung variază de la persoană la persoană – și în cel mai rău caz poate fi foarte scăzută.

În privința calciului majoritatea băuturilor pe bază de soia conțin 120 mg de calciu pe 100 ml, un nivel similar cu laptele de vacă astfel incat lactatele pot fi înlocuite. Laptele de susan este o alta alternativa pentru asigurarea necesarului de calciu acesta fiind benefic și pentru continutul de magneziu, fier, zinc, fosfor, vitamina B si fibre. De asemenea legumele cu frunze verzi cum sunt broccoli dar si soia (tofu), migdalele, semințele de in, fasolea boabe contin calciu.

Veganii au o serie de avantaje:

Consuma o cantitate mult mai mare de fibre, un lucru bun pentru evitarea constipatiei.

Proteinele vegetale, in special soia, pot reduce riscul bolilor cardiovasculare prin imbunatatirea nivelului colesterolului din sânge si a tensiunii arteriale.

Au un aport mai scăzut de grăsimi saturate fata de majoritatea celor care mănâncă carne, ceea ce scade riscul de atacuri de cord și de boală coronariană.

 

 

Mango un fruct delicios si sanatos

Mango este un fruct nu numai delicios, cu o aroma și dulceața unică, dar si bogat în vitaminele A, C si E. Un singur fruct de mărime medie (cu greutatea de cca. 300 g) asigura necesarul pentru o zi din vitaminele A și C, fiind ideal pentru persoanele care nu pot mânca portocale sau lamaie. Mangoul este unul dintre cele mai bogate fructe în vitamina E. Totodata contine cantitati semnificative din vitaminele B1, B2, B6 și niacina.

Mango

O alta componenta importanța din mango este acidul folic necesar pentru producerea de energie și pentru formarea globulelor rosii din sânge. De asemenea este necesar în alimentatia femeilor însărcinate, fiind vital pentru dezvoltarea normala a fatului.

Consumul de mango ajuta la hidratarea și tonificarea pielii fiind recomandat în caz de uscaciune a pielii. Vitamina A și beta-carotenul din acest fruct întinerește și revigorează pielea.

Mangoul poate fi folosit pentru a elimina punctele negre ale pielii. În acest scop, faceti o exfoliere cu un amestec dintr-o linguriță de amestec de pulpă de mango, o jumătate de linguriță de lapte sau lapte praf și miere. Sucul de mango brut este un astringent excelent folosit pentru a elimina acneea.

Puteți prepara o mască de exfoliere prin amestecarea a 1/4 de mango decojit, 2 linguri de lapte integral, praf de migdale și fulgi de ovăz într-un blender. Aplicați pe față și gât timp de 20 de minute și clătiți cu apă călduță.

Ovazul, cea mai completă cereala are numeroase beneficii

ovazul
ovazul o cereala completa

Ovazul, considerat cea mai completă cereala, constituie, sub forma fulgilor integrali de ovaz, o opţiune sănătoasă pentru micul dejun având numeroase beneficii:

– este o sursă importantă de vitamine ( B1, folati, niacina), minerale (mangan, magneziu, zinc, fier, fosfor, potasiu), fibre precum și antioxidanți importanți, fiind cereala cea mai bogata în nutrienti,

proteinele din ovaz contin toți aminoacizii esentiali; prin combinarea ovazului cu leguminoasele precum naut, linte sau fasole se poate asigura o alimentatie foarte echilibrata.

– nutrienti precum amidonul (care produce glucoza, ușor asimilabila), acizi grasi, fosfor, lecitina, vitamina B1 asigura un efect stabilizator și revigorant pentru sistemul nervos, iar avenina are un efect sedativ motiv pentru care ovazul este recomandat în caz de nervozitate, epuizare mentala, insomnie și depresie.

are un conținut mare de fibre solubile printre care si beta-glucan (aflat in taratele de ovaz), care ajuta la reducerea colesterolului, a nivelului zahărului din sânge, a constipatiei, precum și la proliferarea bacteriilor intestinale bune, 

– este un aliment foarte bine tolerat de diabetici,

ajuta la tinerea greutatii corporale sub control, deoarece crește senzația de plenitudine,

– conține un grup unic de antioxidanți numiți avenantramide, care se găsesc aproape exclusiv în ovăz, ce scad tensiunea arteriala.

– conține acizi grasi printre care acidul linoleic, care reduc nivelul colesterolului daunator și stimuleaza activitatea cardiaca și cerebrală.

– contine foarte puțina gliadina, o componenta a glutenului, fiind astfel bine tolerat de persoanele care suferă de boala celiaca,

– este recomandat în caz de gastrita, ulcer duodenal sau tulburari intestinale (diverticuloza, colita) datorită continutului de mucilagiu și a digerarii rapide,

în cosmetica este folosit pentru curatarea, hidratarea, catifelarea pielii precum si în caz de iritaţii, sub forma de masti, in baile calmante pentru piele, etc.

Avocado sporeste vitalitatea

Avocado gustos si sanatosAvocado este unul dintre fructele cele mai bogate în fibre vegetale, grăsimi sanatoase (acizi grasi nesaturati), proteine, vitamina E și B6. De asemenea, contine folati, vitamina C, potasiu, magneziu, fosfor și zinc.

Iarna când diversitatea fructelor proaspete din piete și magazine este mai mica, avocadoul poate contribui la sporirea sănătății și vitalitatii noastre.

Principalele beneficii ale avocadoului sunt:

– continutul mare de vitamina E (mai mare decât în orice aliment de origine animala), cu acțiune antioxidanta,

– proteinele din avocado conțin toți aminoacizii esentiali,

– scade nivelul colesterolului din sânge si în special al fractiunii LDL (lipoproteina cu densitate mica), daunator sănătății.

– reduce nivelul grasimilor din sânge inclusiv al trigliceridelor datorită si conținutului mare de potasiu (585 mg/100 g avocado), fiind recomandat în caz de arterioscleroza, hipertensiune și boli coronariene,

– cantitatea mare de vitamina B6, acid linoleic și fosfolipide benefice pentru persoanele care sufera de nervozitate, iritabilitate sau depresie,

– este fructul cel mai bogat în fibre vegetale (5 g /100 g avocado), cu acțiune laxativa, de prevenire a constipatiei,

– are continutul cel mai mare de fier (0,6 -1 mg /100 g avocado) dintre toate fructele și totodata cu o absorbtie mai buna fata de alte alimente de origine vegetala, fiind recomandat pentru persoanele anemice,

– este benefic pentru diabetici, ajutand la mentinerea sub control a glicemiei,

– are acțiune alcalinizanta, iar grasimile din fruct au un efect protector, fiind benefic în caz de ulcer de stomac și gastrita,

– în cosmetica, este benefic pentru tenul uscat și deshidratat. In mastile de ten are efect revigorant și conferă strălucire pielii.

 

Boabe de cacao crude cu stafide si cu seminte de cardamom

boabe de cacao crude cu stafide si cu seminte de cardamom

Încercați combinatia de boabe de cacao crude cu stafide și cu seminte de cardamom. Am vrut sa văd ce iese dacă amestec boabe de cacao crude cu niste stafide și o cantitate mica de cardamom, fără o pregătire deosebita. M-am gandit in primul la faptul ca toate componentele acestei combinatii sunt foarte sanatoase continand antioxidanti din belsug.  

Cum am procedat? Am luat boabe de cacao crude (eco) neprelucrate termic si le-am decojit intre degete pentru  a le curata de coaja subtire maronie. Miezul este aproape negru și sfaramicios astfel ca dacă nu ești atent, poți sfarama bobul. Apoi am luat aproximativ un sfert de pumn de stafide brune (de calitate buna). În finalul „pregatirii” am luat cateva pastai de cardamom (de calitate), le-am pisat (pe o placa de lemn) cu ajutorul latului unui cuțit pentru a scoate semintele mici. Am rontait amestecul compus din cele trei componente. Se simte gustul plăcut și delicat al cacaoului crud, revigorant al cardamomului precum si cel dulce al stafidelor. S-ar putea sa va placa si voua. Cu siguranta amestecul este foarte sanatos.

Pielea uscata poate fi contracarata in cele mai multe cazuri

Pielea uscataPielea uscata pare lipsita de stralucire, stransa, sifonata, este ușor iritabila, face ușor riduri și produce, mai ales după spălat, o senzație de disconfort de „strangere” însoțita uneori de mâncărime. Cel mai frecvent poate sa apara pe față, mâini, picioare, genunchi si coate.

Lipsa sau reducerea secretiei de sebum, combinată cu pierderea de apă creează pielea uscată. Pentru sanatatea și pentru aspectul plăcut al pielii este foarte important echilibrul intre cantitatea de grăsime și de umiditate din stratul superior al epidermei. În piele trebuie sa existe destulă umiditate dar și destulă grăsime. Sebumul produs de glandele sebacee din piele actioneaza ca un scut și previne evaporarea excesiva a umiditatii din straturile superioare ale pielii.

A doua sursa de grăsimi cu rol de prevenire a pierderii excesive de apă și de împiedicare a uscarii pielii este ceramida. Ceramida este un component principal al stratului cornos, stratul superior al epidermei aflat în contact direct cu mediul exterior. Împreună cu alte componente din acest strat, constitue și o barieră împotriva patrunderii microorganismelor.

Uscaciunea pielii poate fi cauzata sau agravata de deficiente nutritionale, cum ar fi carente de vitamine A, B, C, E, de acizi grasi esentiali, de somnul insuficient precum și anumiti factori de mediu (expunerea la soare, vânt, frig, substante chimice, cosmetice, bai dese sau fierbinți, folosirea sapunurilor dure, etc.). Iarna pielea este mai usucata, deoarece aerul rece de afara este mai uscat decât în celelalte anotimpuri și antrenează o pierdere mai mare de umiditate.

Ce se poate face în cazul în care constatati ca aveți pielea uscata ? Pielea uscata poate fi contracarata prin schimbarea unor obiceiuri de nutritie, a cosmeticelor folosite etc., aflate la indemana noastra:

1. Adoptați o dietă echilibrată care sa cuprinda legume, fructe, cereale, seminte, nuci, carne de peste și beți apă în mod regulat (1,5 litri / zi).

2. Folositi produse cosmetice care conțin ceramid(cu rol de menținere a umiditatii pielii), acid hialuronic (cu rol de hidratare și de menținere a supleței, elasticității și tonicității epidermei) precum si colagen și elastina. Sunt recomandate cremele demachiante cu ulei de măsline, de avocado sau de migdale. În perioada iernii, cremele hidratante trebuie aplicate numai seara înainte de culcare și chiar și atunci numai dacă este absolut necesar. 

3. Evitați băile lungi (cu durata mai mare de 15 min.) sau fierbinți (cu temperatura apei mai mare de 40 grade C) care indeparteaza stratul protector al pielii.

4. Reduceti durata bailor în bazine de inot deoarece clorul (folosit ca dezinfectant) usuca pielea.

5. Feriți-vă de soare sau aplicați pe zonele expuse la soare creme cu factor de protecție.

6. Asigurarea în locuinta a unei umiditati mai mari de 60%. Dacă este mai scazuta (mai ales iarna) reglati instalația de aer condiționat sau pune-ți un vas cu apă în cameră.

 

 

 

 

Pielea grasa are si avantaje fata de alte tipuri de piele.

Pielea grasaAtunci când glandele sebacee secretă grăsime in exces apare pielea grasa. Pielea grasa are aspect lucios și unsuros mai ales in zona T (de la frunte, catre nas si barbie), cu porii măriți și este predispusa la eruptii de cosuri și după adolescenta. Se considera ca fiind în mare măsura ereditara. Este posibil sa fie cauzata într-o anumita măsura și de nivelul hormonilor, sarcina, pastile contraceptive precum și de anumite cosmetice. Umiditatea și vremea calda stimuleaza productia de sebum.

Pielea grasa are și anumite avantaje: este de obicei mai rezistenta și mai puțin sensibila la influențele mediului, nu face pistrui, nu se inroseste la soare, face mai încet pete de bătrânețe, riduri fine și zbarcituri. De asemenea se bronzeaza mai egal și frumos.

Glandele sebacee sunt amplasate adânc în piele și nici un fel de creme, nici măcar cele antiacneice nu pot influența secretia de sebum. Orice fel de tratament va duce la deteriorarea barierei de protecția a pielii, iar productia de sebum va continua în ritmul obișnuit.
Nu utilizați orice produs pentru a vă curăța fața dacă aveți piele grasă. Alegeti produse care conțin acizi alfa-hidroxilici (acid glicolic, acid citric, acid lactic) sau enzime extrase din lapte, ananas, dovleac, care ajuta la indepartarea stratului superior de celule moarte. Se recomanda curățirea pielii dimineața și seara cu un produs de curățare natural, fără aditivi artificiali, cu un pH slab acid. Pielea este protejata de un film de protecție cu pH acid care trebuie păstrat. Cele mai multe săpunuri sunt alcaline și distrug stratul natural de protecție a pielii facandu-l mult mai vulnerabil la bacterii, virusuri, etc.

Atenție ! Spalarea pe fata de mai mult de 2-3 ori pe zi  stimuleaza productia de sebum.

După curățarea pielii, aplicați o loțiune de tonifiere care nu usucă pielea (care nu conține alcool).

Pielea grasă trebuie hidratată. Utilizați creme hidratante fără grăsimi. De asemenea, asigurați-vă că beți suficientă apă.

Faceți o mască de argilă o dată pe săptămână pentru a strânge porii.

Pentru limitarea producerii de sebum evitati parfumurile artificiale, coloranții, substanțele chimice sintetice si uleiuri minerale.

Pielea indicator al starii noastre de sanatate si nu numai.

Pielea sanatoasaPielea este si un indicator al stării noastre de sanatate: iritaţiile, descuamarea sau schimbările de culoare pot fi semnul unor boli interne. Multe boli pot sa apara mai intai ca afectiuni ale pielii cum ar fi alergiile, diabetul și astmul. Oamenii sănătoşi au pielea curată şi rumenă, de aceea ni se pare atât de atrăgător aspectul ireproşabil al unui ten. Iarna aerul e mai uscat şi la fel şi pielea. Dacă este vorba de prevenirea apariţiei ridurilor, cremele sunt absolut necesare. Cremele bune contin grăsimi asemănătoare celor din epiderma, nu astupa porii și evita declansarea acneei cosmetice. Pentru pielea uscata se recomanda în special cremele de corp care contin uree. Ureea fixeaza foarte bine apa fiind un factor de hidratare netoxic pentru piele.

Este puțin cunoscut faptul ca prea mult sapun poate duce la aparitia mirosurilor neplăcute deoarece sapunul, fiind alcalin, îndepărtează stratul acid de protecție a pielii. Sapunul degreseaza pielea iar consecințele nu întârzie sa apara: uscare, mancarimi și chiar alergii de contact. Substantele iritante precum parfumurile, emulgatorii, conservantii din diferitele lotiuni, sapunuri și unguente ataca suplimentar pielea. Stratul de la suprafața pielii (epiderma) pe care se afla stratul de protecție are nevoie de patru săptămâni pentru refacere !

Exista mijloace ieftine pentru problemele legate de piele:

  •  ceapa poate fi folosita cu succes în caz de iritatii, infectii ale pielii, intepaturi de insecte.
  •  ceaiul negru racit ajuta in caz de eczeme, arsuri solare, intepaturi de insecte, leziuni ale pliului anal.
  •  aloe vera, mult folosit pentru acțiunea sa de hidratare a pielii, în caz de răni, arsuri solare, etc.
  •  untul de shea, folosit în caz de buze și mâini uscate, par uscat, pentru protejarea pielii mâinilor împotriva actiunii sapunurilor.
  •  uleiul de cocos are acțiune asemănătoare sebumului, de protecție a pielii față de factorii nocivi din mediul extern inclusiv bacterii, virusuri și fungii.

 

Pielea ne protejeaza si ne ajuta in contactele cu alte persoane

Pielea este vitala pentru sanatatea noastră asigurand reglarea temperaturii corpului, perceperea căldurii, a frigului și a vibrațiilor și nu în ultimul rand pentru protectia impotriva substantelor nocive, patogenilor (virusuri, bacterii, Pielea care ne protejeazaciuperci, paraziti) precum și a alergenilor. Atâta timp cât suprafața sa rămâne intactă, adică nu este afectată de tăieturi, abraziuni sau boli și secrețiile sale naturale nu sunt îndepărtate sau contaminate, pielea este o barieră excelentă. Bărbaţii sunt avantajaţi, epiderma lor este mai groasă cu 20% decât a femeilor si totodata au un ţesut conjunctiv mai solid.

Pe pielea noastra trăiesc mii de tipuri de bacterii precum si virusuri, levuri, acarieni aflati într-o permanenta concurenta. Cele mai multe joaca un rol important în apărarea noastră fiind în cooperare cu sistemul nostru imunitar. Invelisul slab acid de protecție al pielii asigura un mediu optim pentru microorganismele cu rol protector.

În piele se afla glande sudoripare, producatoare de transpiratie și glande sebacee care produc sebum. Transpiratia contribuie la mentinerea valorii acide a pH-lui stratului de protecție al pielii și la reglarea temperaturii corpului nostru. A doua sursa de grăsime pentru pielea noastră, sebumul are rol de protecție și de ingrijire. De asemenea sebumul face ca parul de pe cap să fie suplu și strălucitor.  

Pielea produce cu ajutorul luminii solare vitamina D dar în același timp expunerea la soare este cea mai importanța cauza a deteriorarii pielii. Chiar daca pielea produce si melanina, un soi de crema de soare cu rol de protectie impotriva radiatilor ultraviolete si infrarosu, razele solare ultraviolete scad ritmul de înnoire celulară și fiecare arsură atacă celulele pielii. Cu cât sunt mai intense razele ultraviolete cu atât este mai mare riscul cancerului de piele. Petele bătrâneţii sunt rezultatul expunerii solare îndelungate, fiind de fapt leziuni cauzate de soare. La solarii, tot corpul este deosebit de expus la aceste raze. Indiferent de vârsta și de tipul de ten protejati-va de soare. Regula de baza: evitati, îmbrăcați, ungeti ! Dermatologii recomanda folosirea cremelor de protectie solara la plaja. Un compromis pentru cei care nu vor sa-l foloseasca este utilizarea lor macar pentru fata deoarece este cel mai mult expusa la lumina soarelui.